2015. április 14., kedd

I think I have a problem

No, hát tessék, ma teljes mértékben francia csajnak éreztem magam, ahogy fogyasztottam az ebédem, szerintem nagyon szép, és finom is (csak a pohár fehér bor hiányzott mellé, de a szakdolgozathoz tiszta fej kell, pedig annyira illett volna hozzá). Kéne még úgy 20 ilyen könnyed kaja, amit fél óra alatt elkészítek, van kedvem napokig enni, tudom vinni a suliba is, és lehet mellé nagy adag zöldséget tolni. 

Je t'aime, quiche

Viszont, mint a mellékelt ábra mutatja, a gép előtt ebédelek. És reggelizem. És vacsorázom. Meg úgy általában mindent előtte csinálok. Ma rám szóltak a tanári értekezleten, hogy rakjam el a telefont (nem csak rám, de én nézegettem nyilvánosan, szóval tudtam, hogy miattam van, mondjuk mentségemre szóljon, hogy nagyon elhúzták, és engem abszolút nem érintő dolgokról vitatkoztak akkor már negyed órája), szörnyű vagyok, tisztára, mint a kölykök az óráimon. Valószínűleg a szakdolival is sokkal jobban haladnék, ha nem olvasgatnék folyamatosan blogokat, híreket, nem csekkolnám a FB-ot (ahol soha nem történik semmi) meg az IG-t, arról nem is beszélve, hogy konkrétan időmilliomos lennék, ha a napi 16 óra online jelenlétemet mondjuk 1-re csökkenteném, ami bőőőven elég lenne. Mondjuk reggel fél óra, meg este fél. Beismerem: függő vagyok, iszonyú sok időt elvesz az életemből, és őszintén: szinte semmit nem ad hozzá. Valljátok be: ti is így vagytok ezzel? Van ilyen, hogy internet-elvonókúra? 

25 megjegyzés:

  1. Éppen a gép előtt vacsizom, miközben ezt a bejegyzést olvasom :) Nekem az a bajom, hogy sok minden, ami a tanuláshoz/munkához kell, szintén a neten van és így folyamatosan elkalandozom kevésbé hasznos irányokba is. Ha ezek miatt nem kellene bekapcsolnom egyáltalán, akkor talán jobban bírnám, mert tavaly nyaraláskor 2,5 hetet voltam net nélkül és nem hiányzott

    VálaszTörlés
  2. Akkor én most bevallom, hogy miközben szoptatom Ficánkát, okostelefonozom. Tudom, hogy olyankor a bezzeganyák gyönyörködnek gyermekükben, becézgetik és simogatják csemetéiket, én netezek. Mentségemre szolgáljon, hogy kb. öt perc alatt elalszik, a többi csak komfort neki, de nekem ezek a fél órák jelentik a pihenést, amit gyarló módon netezéssel töltök. És a megengedett fürdésidőmet is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ha arra számítasz, hogy itt bárki is összevonja a szemöldökét emiatt, szerintem rossz helyen jársz. :) De reméljük, erre jár valamikor Tamko, és elmeséli, hogy az ő férjének mi lenne a véleménye erről. ;)

      Törlés
    2. Haha! Nekem be is kellett fejeznem a netezést, amikor 3 honapos korul volt. De tegyuk hozza: megvett az elmeletevel, es most mar en sem szeretek mobiltelefonalni, ha vele vagyok (kocsiban pl).

      De ilonka, egyszer irta itt valaki nalad, hogy milyen programmal lehet onkent kikapcsolni a fb-ot es tarsait meghatarozott idore. Hogy ne essen az ember kisertesbe. Mi volt az? Ize... Szuksegem lenne ra :)

      Törlés
    3. Igen, emlékszem, a régi blogomon volt, és ott nem tudok rákeresni. Akkor le is töltöttem, de bevallom, nekem nem vált be. Nekem van laptopom, iPadem és telefonom, nem tudok mindegyik mellé őrt állítani, hogy életveszélyesen megfenyegessen, ha eltévelyedek kissé. :) Önkontroll kell!

      Törlés
  3. én tök tudatosan magamra szoktam szólni, hogy tegyem már le a telefont és menjek és éljek! nyilván nem lehet teljesen kizárni az életünkből, de egy kávézást a barátnőnkel például semmiképp nem tud helyettesíteni egy Viber beszélgetés! persze mindenkinek tök kevés a szabad ideje és próbálja azért a kapcsolatot tartani mindenkivel, de néha ki kell kapcsolni mindent és élő emberek között lenni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De én nem a kapcsolattartásról beszélek, szerintem az jó, és kell, és ha online, akkor online. hanem arról, amikor tíz percen belül kényszeresen százhuszonhatodszor frissítem a bloggert, hogy van-e már új blogposzt valakinél. Ugyanez IG, FB, Index, kutyafüle, majd ha a végére értem, kezdem elölről. Mondom, beteg vagyok.:)

      Törlés
    2. Áááá, Milonka, én is pont így! Menjünk együtt elvonóra!

      Törlés
  4. Nem vagy beteg, illetve ha az vagy, akkor már ketten vagyunk, legalább. :)
    Én is dettó így vagyok, állandóan a telefonomon lógok, frissítem, ha 2 perc üresjáratom van, már megnézek valamit, ha picit elunom magam, akkor is, ha hosszabb értekezlet van, akkor tuti én vagyok az első, aki 15 perc után már rá-rápillant a telefonjára, sőt ha tényleg hosszú az értekezlet, akkor simán képes vagyok az asztal alatt, mint a rossz diák, chatelni.
    Legutóbb akkor tudatosult bennem is, hogy mondhatni baj van, amikor moziban is fél óra után - egy egyébként tényleg jó film alatt - is rám tört a kényszer, hogy babráljak a telefonommal. Szörnyű. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. huh, ez a mozis ügy tényleg szörnyen hangzik. :) de legalább tudod, hogy nem jó ez így!

      Törlés
  5. vannak nalam is napok, ami ugyanez.... es halalra untat es megse birom lecsukni a gepet.....aaaaaaaa

    VálaszTörlés
  6. ismerős :(
    én már a bkv-n nem is szoktam olvasni, hanem netezek. Ez a legszörnyűbb szerintem. És a blogokat is hatmiliószor nézem, hogy frissültek-e már. És nekem is az a baj, hogy egy csomó mindenhez kell a net aztán elkalandozom. Például akarok írni egy cikket és keresek hozzá infót, közben találok egy másik érdekeset, jajjdejó, erről majd még olvasnom kell és aztán így jönnek tovább és 234235 tab meg van nyitva amúgy is. Katasztrófa. Én múltkor akkor döbbentem meg leginkább, amikor kedvenc sorozatot néztem és még közben is pörgettem a dögunalmas fészukot.
    Én gondolkoztam amúgy, hogy pszínél fel kellene vetni, hogy javítson meg :P Édesség- és internetfüggő vagyok.
    De.
    Egy csomó időt elcseszek a neten, viszont csomó hasznosat is találok. Például ha van időm sütni-főzni (mert nem cseszem el netezéssel az időt), akkor sokkal egészségesebben étkezem és finomabbakat főzök, mint régen, mert már kiolvastam a zinternetet ilyen témában (is).

    VálaszTörlés
  7. Nekem is volt ilyen problémám.Nekem a blog olvasás / blog írás egy rituálé. Például reggel megeszem a reggelim (nem gép előtt!), lefőzöm a kávém és akkor ülök a gép elé és írok vagy olvasok. Híreket nem nagyon olvasok.

    Amikor lejöttem én is a függőségről, akkor azt csináltam, hogy egyszerűen kikapcsoltam a gépet. Először csak 1 órát bírtam, aztán 3-at és végül volt, hogy már nem is volt kedvem bekapcsolni, mert tudtam, hogy ha csak este nézem meg, akkor is pont ugyan annyi minden történt, mint ha egész nap nézegetném.

    Okostelefonom okos funkcióit pedig nem használom. :)

    VálaszTörlés
  8. Én is függök és lógok a neten :) és imádom (bár tényleg elég lenne ritkábban is frissíteni a blogokat meg a fb-t is) - nekem nagyon sokat ad a net és konkrétan a blogom (meg mások blogjai), még személyes barátságokat is, elég sokat (konkrétan az utóbbi 15 évben szerzett barátaim egy jó része a netről van - azóta persze már rég nem csak a neten)

    És vicces, mert pld. amikor elutazunk a Tiszára, vagy a tengerhez, vagy máshová, én nem szoktam laptopot vinni (a telefonom eddig nem volt okos) és nagyon klasszul nem volt szükségem netezésre - amikor meg hazajövök, van.

    ettől még - nagyon önkritikusan - ehelyett a hozzászólás helyett mondjuk elpakolhattam volna a vacsoraedényeket a mosogatógépbe

    VálaszTörlés
  9. nekem működik, hogy ha kevesebb édességet eszem, akkor kevésbé kívánom, lehet hogy bejönne ez nekünk a netezéssel kapcsolatban is, nem gondoljátok? leszokunk együtt?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát, azért van némi abszurditása az ötletnek, hogy együtt szokjunk le a netezésről azokkal, akikkel kizárólag a neten érintkezünk :D - vagy nem?

      Törlés
    2. én az édességet mindig kívánom. De a szexnél megvan, hogyha sokáig nincs, akkor kevésbé kívánom (jó, aztán jön egy időpont, amikortól viszont bepótolandóan vágyom rá :P), szóval lehet, érdemes lenne tenni egy próbát :D

      martine: ádehogy, neeeeeem, nem abszurd ;)

      Törlés
    3. Reméltem, hogy érződik majd az irónia a javaslat mögött. ;)

      Törlés
    4. izé.... én vagyok fáradt :) megyek is aludni (vö.: kikapcsolom magam)

      Törlés
  10. én nem is amiatt ggódom, hogy egész nap a facebookon lógok, még munka közben is- gyakorlatilag már mindenkivel mindent a facebookon beszélek meg, ott chatelek a barátnőimmel, ott udvarolnak a pasik, oda töltöm a fotóimat hogy teszteljem, mi tetszik a Népnek, hanem amiatt, hogy folyamatosan multitaskolok, mert emellett dolgozom, híreket olvasok, blogot írok, netbankolok, ergo egyfolytában ugrabugrálok a különböző dolgok között és azt vettem észre hogy ez már kényszeres, egy dologra nem tudok hosszabb időn át koncetrálni, mivel elunom és az agyamnak folyamatosan kell a stimulus. a változatosság.és erről azt olvastam hogy gáz, így "cseszi szét" az internet az agyat. én már moziban is képes vagyok csekkolni a telómat, ha nem köt le maximálisan a film.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja. teljesen így van. sajnos nálam ez ott csapódott le, hogy én a korábban könyvmoly, mostanában nehezen veszek könyvet a kezembe...nem megy könnyen hogy elmélyüljek benne, és szerintem azért is van ez, mert ezekhez az impulzusszerű rövid infokhoz vagyok már szokva. szomorú.

      Törlés
  11. A tegnapi bejegyzésedhez illik a mai google-kép-hír:

    https://www.google.at/logos/doodles/2015/start-of-asparagus-season-2015-5811638733111296-hp.jpg

    VálaszTörlés
  12. Szintén függő, viszont odáig már én is eljutottam, hogy ez így nem jó, és amikor képes vagyok kiiktatni, akkor rettenetesen élvezem, és igazán akkor érzem azt, hogy ÉLEK.
    Elvonókúra gyanánt akkor ajánlanám az éppen szerveződő blog pikniket:D
    Úgy tűnik a jövőhét vége lesz a befutó, gyertek!!
    http://lufiarus.blogspot.hu/2015/04/blogger-piknik.html

    VálaszTörlés
  13. Én is így vagyok vele sajnos.Állandóan nézem a gmailt,facebookot,blogokat. A helyzet azóta brutális,amióta okostelefonom van. A moziban is hajlamos vagyok nézegetni a telefont stikában.Amikor Pestre költöztünk,1évig nem volt bevezetve a net,és netkávézóba jártunk lakótársakkal 2-3 naponta,tv sem volt,tök jól elvoltunk. Azóta lett net,változtak lakótársak is,de nagyon sok időt tölt mindenki a laptopjával.

    VálaszTörlés
  14. Csatlakoznék a leszokókhoz! Áh, csak vicceltem. De, mégis le kellene szokni. Na ne! De, de. Nem. De. Nem. De.

    VálaszTörlés